10 Ocak 2014 Cuma

Sarımsak çayı, dukan, sassy su.. hayat zor mu ne??

Merhaba, ben bir balıketliyim :)

Evet amerikan dizilerindeki alkoliklein toplantı öncesi kurduğu cümlelere benzedi. Ama yemekte bir çeşit bağımlılık benim açımdan ve ben bir bağımlıyım bu anlamda.Yemek yemeyi,sofralar kurmayı, o sofralarda saatler geçirmeyi,abur cuburu hep sevdim. Bunun bana getirisi de balık etli bir vücut oldu. Ama yaş ilerledikçe kilo vermekte zorlaşıyor.Eskisi gibi dur biraz kasıyım hop veririm de denmiyor. Bu nedenle her kadın gibi mevcut olan 5 kilo !! fazlalılığımdan yaz öncesi kurtulma çalışmalarım başlasın...

İlk olarak dukan benim en büyük kurtarıcım.Kesinlikle protein kilo vermeyi hızlandırıyor.Zararlı olduğu yönündeki fikirleri biliyorum hepsini okudum ama benim inancım yediğimiz fast foodlar çikolatalar yağlar börekler daha az zararlı değil. Dukanın bana göre faydaları açlık hissetmemeniz. Bu nasıl bir nimet diet esnasında aç kalmıyorsunuz düşünsenize.Tabi dukan çok uzun bir konu bir iki post değil kitaplarca yazmak lazım ama Dukan amcanın kitabı edinilmeli hemen. Ana prensipleri şöyle: (hala bilmeyen var mı?) üç evre var ilki atak sadece protein alıyoruz (süt,yumurta,et,balık,peynir,tavuk ) ikinci seyir burda bir gün saf protein alıyoruz bir gün sebze+protein ve son olarak güçlendirme.
 Çok çeşitli tariflerle renklendirebilirsiniz dietinizi. Benim favori blogum : http://dukaned.wordpress.com/
Bir çok tarife ulaşabilirsiniz burdan.

Sonra gelelim su mevzusuna.Su içmeden zayıflama o-la-maz. Ben içiyor muyum HAYIR! Olmuyor dene dene içemiyorum. Zor ve manasız geliyor bana. Susamıyorum da ben. Sıvı tüketimim çay kahve ve light kola. Ama SASSY ile tanışınca işler değişti. (http://bikiniprojesi.blogspot.com/ ben tarifi burdan aldım bu blogta incelemeye değer tavsiye ederim )

Sassy nin tek sıkıntısı taze olmak zorunda.Her akşam hazırlayıp dolaba koyuyoruz. Sonra gün içinde tüketiyoruz.
İki baş parmağı büyüklüğünde taze zencefil.Ufak ufak doğruyoruz.
1salatalık. ince ince doğruyoruz.
1 limon.ince ince doğruyoruz.
2 litre su

Ve son olarak en büyük keşfim sarımsak çayı. Sarımsak gerçekten inanılmaz bir mucize. İçine GDO katılamayan tek gıda olduğunu biliyor muydunuz.? Faydaları saymakla bitmez ama biz şimdi çayına bir bakalım. Angelina Jolie nin bu çayı sürekli içtiğini ve Ender Saraç ın bu çayı desteklediğini biliyoruz Ama bence asıl bilmemiz gereken konu tadı düşündüğümüz kadar kötü değil :))

3 bardak kadar su
3 diş taze sarımsak
Yarım çay bardağı kaliteli ve katkısız bal
Yarım çay bardağı limon suyu

 3 bardak suyunu ve 3 diş taze sarımsağı kaynatalım. Su kaynadıktan sonra içerisine yarım çay bardağı bal, limon suyu ekleyerek soğumaya bırakalım. Gün içerisinde 3 defa, yarım bardak ve ılık halde tüketin. Kalanını buzdolabında muhafaza edip ertesi gün ılıtarak tekrar içebilirsiniz.

Gerçekten metabolizma için inanılmaz. Tadı da kötü değil denemekten ne çıkar.
 

Yaza çok zaman kalmadı. Bi sabah bi akşam hayat çok hızlı akıyor. Kendimiz için birşeyler yapmayı ertelemeyelim 


1 yorum: